Helt siden vi etablerte oss i 2019, har Aider vært et litt annerledes selskap. Ikke bare fordi bransjen trenger en utfordrer, men fordi vi faktisk tror annerledeshet kan være en styrke.
Siden dag én har vårt fremste mantra vært «folk først». Du kan kalle det selve nerven i Aider.
Det handler om at vi tror bransjen vår, til syvende og sist, dreier seg mer om mennesker enn om tall. Men det handler også om at folks unike perspektiver er viktige for oss som organisasjon.
Hele vårt prosjekt går ut på at verdier skapes best i lag. Og lag funker rett og slett bedre når vi er litt ulike. Når vi har ulike styrker og innfallsvinkler.
Vi er ikke opptatt av mangfold som noe vi kan smykke oss med – vi er avhengig av forskjellige erfaringer, blikk og meninger. Og vi elsker energien som oppstår når disse møtes.
Derfor er vårt andre mantra nettopp det: energi og begeistring. Energien som utløses i det rike, mangfoldige samarbeidet. Begeistringen folk kjenner på når de kan være seg selv helt og fullt – uansett hvem de elsker eller hva de identifiserer seg som.
Og er det ikke akkurat det pride handler om?
Når vi heiser regnblueflagget denne måneden, er det derfor mer enn bare et sympatiserende logoskifte og noen fine ord. Det er en feiring og en påminnelse – også til oss selv – om at dette er slik vi faktisk er. Uansett om det er juni eller november.
Så til alle våre lesere, kunder, ansatte og lovende kandidater: Happy pride!