AiderAider
Fire unge voksene smiler sammen i et fargerikt rom

Pitch Event, vokser med Aider i ryggen

Høsten 2017 var Pitch Event en liten oppstartsbedrift. Med god drahjelp fra Aider har de bygget seg muskler, og kjemper nå mot de største byråene, om de store merkevarene. Aiders tempo og engasjement sørger for at Pitch Event kan holde stø kurs oppover, og fortsette å ha kundene sine i fokus.

Trenger bedriften din en regnskapsfører? Kontakt oss

Vokser videre med Aider i ryggen

Det var to ting som var viktig da Petter Henriksen startet Pitch Event høsten 2017, sammen med medgründer Pål Hoelseth. Det første var å bygge en kundeportefølje og å sikre inntekt. Og det andre var å bygge en solid struktur med et effektivt økonomisystem og høy kompetanse på regnskapsfaget.

– Det var den gode servicen som var utslagsgivende for valg av regnskapsbyrå, sier Henriksen. – Vi kontaktet 3-4 ulike byråer, men det var bare Aider som møtte oss med god service og en genuin interesse. Det var ingen tvil om hvem vi skulle velge, legger han til.

Henriksen og Hoelseth bruker tiden sin på kunder, og på å gjennomføre gode prosjekter. Aider tar seg av skybasert regnskap i selskapet. Som et fremoverlent selskap er de opptatt av digitalisering og effektivitet, noe som gjenspeiler seg i kompetansen deres.

– Vi har vokst fort, og takket være Aiders tempo, kunnskap og oppfølging, kan vi ha full fokus på kundene.

Tre unge mennesker i samtale rundt en laptop

Mange spørsmål i oppstartsfasen

I forhold til arbeidet rundt etableringen og oppstarten av selskapet, har også Aider spilt en nøkkelrolle. Det var mange spørsmål og behov som dukket opp i løpet av oppstarten. For eksempel:

  • Hvordan bygge budsjetter med korrekte mva satser gjennom flere forhandlerledd?
  • Klargjøring av permisjonsavtaler for ansatte
  • Rådgivning på nøyaktig likviditetsbudsjett
  • Anbefaling av aktør for totaltilbud på forsikringer?
  • Kontantstrøm og forfall på mva, skatt og avgifter
  • Fradragsregler på våre produkter

– Svarene fikk vi alltid samme sted. Fra vår rådgiver og regnskapsfører Chau Le Stabrun i Aider, forteller Henriksen.

Å levere et event er en omfattende prosess

– Vi har jobbet mye med interne og eksterne event for bedrifter. Det vi ser er at event i dag er blitt en viktig arena for bedriftene for å skape forståelse og engasjement rundt egen merkevare. Det å samle mennesker på en arena en hel dag er veldig verdifullt, og det er en viktig del av forretningsutviklingen i mange bedrifter, sier Henriksen.

Det er en økt bevissthet rundt at det er menneskene i bedriften som er merkevaren. Det er menneskene som møter kunder, de som skaper digitale løsninger og utvikler virksomheten. Derfor må de også ha forståelse for og eierskap til egen merkevare.

Når Pitch Event bistår med et event, starter arbeidet lenge før eventet.

– I forkant handler det om å kommunisere tydelige konsepter og merkevarestrategier, lage gode planer, bygge engasjement, ha en tydelig kommunikasjonsplan. Vi jobber tett med bedriftene med drift og strategi lenge i forkant av et event, forklarer Henriksen.

To unge voksne snakker sammen i lunsjen

Engasjement og oppfølging

Ifølge Henriksen er Aider en veldig bra, fremoverlent og oversiktlig bedrift som kjenner Pitch Event godt. Dette bidrar til en tett og personlig oppfølging.

– De er veldig fleksible og kompetente, og vi har et løpende og godt samarbeid. Vi får tett oppfølging og blir oppdatert hele veien. Bare i dag har jeg hatt to telefoner og fem mailer med dem, sier Henriksen.

Siden de ansatte i Aider er opptatt av å delta på kurs, og holde seg oppdatert på både det som gjelder, og på det som kommer, så føler kundene seg trygge på at kompetansen er fersk.

Digitalisering og effektivitet

Pitch Event bruker PowerOffice GO som regnskapssystem. Og de er opptatt av digitalisering, effektivitet, tilgjengelighet, brukervennlighet og pris. De synes PowerOffice GO er det mest brukervennlige systemet de har brukt, og ved å ha Aider på laget jobber de smart internt og ut mot kunder.

– En grunn til at vi kunne bygge en virksomhet så raskt, og i dag kan drive med full trygghet, er Aider. De er både regnskapsfører, rådgiver og en utrolig viktig støttespiller, sier Henriksen.

Aider, sammen med de beste digitale verktøyene, er en uvurderlig ressurs og tilgjengelig kompetanse i Pitch Event.

– Aider er og kommer til å fortsette å være en viktig del av vår systemstruktur, avslutter Petter