Treningssenterkjeden MOVA setter ut lønnsarbeidet til Aider:– Få andre som kan håndtere dette volumet

Siden etableringen i 2022 har MOVA vokst til å bli en betydelig treningssenterkjede, og de har i dag rundt 90 treningssentre over hele Sør-Norge. – Aider vært en viktig samarbeidspartner for oss, sier CFO i MOVA, Majken Sando.

Mova

Hvordan Aider håndterer lønn for over 1 200 ansatte 



Med over 1250 ansatte – noen på fastlønn, andre på timelønn og atter andre på begge deler – gjelder det å ha tunga rett i munnen når lønn skal kjøres.


 


– Er det noe du ikke tuller med, så er det lønna til folk. Derfor stiller vi også høye krav til kvalitet i lønnsarbeidet. Samtidig er vi jo en bransje med et høyt antall ansatte og flere ulike kontraktsformer, så det er krevende å finne noen som klarer å håndtere det transaksjonsvolumet, sier Majken.


 

Alltid oppdatert!

Det fant hun imidlertid i Aider. Selv om de med tiden har flyttet regnskapsføringen til eget hus, fastholder de å outsource lønnsarbeidet:


– Vi er for det første mindre sårbare. Hvis noe skulle skje, kommer lønna uansett. Men lønn er også et eget fag, og uansett volum er du avhengig av folk som virkelig kan faget. Aider er alltid oppdatert på de nyeste retningslinjene, lovene og reglene, og det gir en stabilitet i hele teamet, sier CFO-en.


Nina i Aider har også gode ord om sin kunde: 


-MOVA er i dag tre ganger så store som da vi begynte å jobbe med dem. Den reisen har vært like morsom som den har vært krevende, og vi har lært masse av hverandre. De er alltid løsningsorienterte og kjappe på ballen, og vi setter stor pris på å jobbe med dem. 


 

jce3ptuqjm

Proaktiv HR og lønnshåndtering med Aider som partner


Hun kaller det en gatekeeper-funksjon: Aider er en trygghet og en sikkerhetsmekanisme for begge sider av bordet: Gjør MOVA alt det riktige og pliktige overfor sine ansatte – og leverer ansatte og ledere på det de skal?


 


– Aider er gode på å forvalte den rollen. Vi er også et selskap i stor vekst, og oppkjøp og fusjoneringer har alltid gått smertefritt. Nye ansatte blir sømløst inkludert og får riktig lønn fra første sekund. For meg som CFO er det enormt verdifullt at slikt bare går av seg selv. Da kan jeg bruke tiden min på å faktisk bygge selskap.


 


– Til slutt må jeg si at Aider har en imponerende servicegrad. De er proaktive og gjør kontrollsjekker, og det gjør at jeg kan stole på at det gjennomgående er svært få feil i leveransen. Og skulle jeg ha spørsmål, om nær sagt hva som helst, kan jeg alltid ringe og få gode svar tilbake.


 

Ta gjerne kontakt for en prat!