Det er under 2 år siden Aider åpnet kontor på Lillestrøm. Nå følger vi opp suksessen i nabobyen Jessheim. – Dette er en svært spennende region for oss, og vi skal ta med oss alle lærdommene fra Lillestrøm inn i denne satsingen , sier Lars Bratberg, regionsleder for Oslo i Aider.
Lillestrøm-kontoret har nemlig opplevd en forrykende pågang. Ikke bare av spennende kunder, men av flinke folk som ønsker å jobbe i et fremadstormende selskap – utenfor storbyen.
– Jessheim er sentralt nok til at du kan jobbe i Oslo, men vi ser at stadig flere ønsker seg kortere reisevei i en hektisk hverdag. Når vi da kan tilby like gode utviklingsmuligheter lokalt, er det attraktivt for mange, sier Bratberg.
At også det nye kontoret på Jessheim skal bli en suksess, er det mye som tyder på. Allerede før dørene til de nye lokalene åpnes, er det flere som har kastet seg med på reisen.
– Vi fikk tilslag på kontorlokalene rett før jul, og bare siden da har vi gjort 4 nyansettelser. Dermed teller kontoret 6 ansatte før vi det hele tatt har åpnet. I tillegg kommer nok flere av aiderne som til daglig jobber i Oslo, men bor utenfor, til å tidvis sitte her, forklarer Bratberg.
Det nye kontoret blir å finne i bygget til Jessheim Storsenter – midt i smørøyet – og har plass til 25–30 ansatte. Og Bratberg har ingen planer om å la de tomme kontorpultene samle støv.
– Målet er å makse ut kapasiteten i løpet av 2–3 år. Det er kanskje et hårete mål, men vi har store vekstambisjoner i denne regionen, sier han.
At det ble nettopp Jessheim, er ikke bare på grunn av tilfanget av dyktige rådgivere. Vel så interessant er markedet, som er i gryende vekst.
– Aider skal være der det skjer, og Jessheim ligger i et av Norges største vekstområder. Ingen kommune vokser raskere enn Ullensaker, Gardermoen ligger like ved, og stadig flere bedrifter flytter ut hit. De bedriftene får nå tilgang på et nasjonalt kompetansehus med utgangspunkt i regnskap, sier Bratberg.
Det betyr at Jessheim-kontorets kunder, både lokale og Oslo-baserte, aldri har lang vei til svaret på komplekse problemstillinger.
– I Aider har hver rådgiver i praksis flere hundre av rådgivere bak seg. Ved å samle så mye spisskompetanse under ett tak kan vi levere et bredt spekter av tjenester, og gi nyttige råd om «alt», uten at kunden behøver å forholde seg til mer enn én kontaktperson, sier Bratberg og avslutter:
– Slik kan vi også alltid tilby nye utfordringer og muligheter til medarbeiderne våre. Også dem som bor utenfor storbyen.